Ponieważ od dobrych kilku tygodni jestem pochłonięty pracą nad pewnym większym projektem, stałem się szczególnie wyczulony na sytuacje z kategorii oznaczonej terminem technicznym „zawracanie d*py”. Jedną z podgrup tej kategorii są „bezsensowne telefony”. Szczęśliwie, uporanie się z nimi to stosunkowo prosta sprawa.

Do tej pory radziłem sobie, że tak to ujmę, w sposób bardzo oldskulowy a pochodzący jeszcze z czasów, gdy telefony miały klawiatury fizyczne a o push-notifications jeszcze nikomu się nie śniło. Najzwyczajniej w świecie stosowałem odpowiedni kod lingwistyczny przy nazywaniu poszczególnych kontaktów.

Gdy dzwoniła  instytucja bądź osoba prywatna oznaczona tym kodem, wiedziałem, że połączenie należy odrzucić, by uchronić obie strony (zwłaszcza mnie samego) przed stratą czasu. Metoda była prosta i skuteczna, tym bardziej że takie telefony nie zdarzały się aż tak często a powyższy obrazek przedstawia fragment kolekcji, którą nagromadziłem przez lata. Ponieważ jednak w ostatnim czasie jednak moje subiektywne wrażenie częstości bezsensownych telefonów się nasiliło (albo to po prostu prace nad Elyonim veTachtonim pochłonęły mnie szczególnie), uznałem, że potrzebuję jakiejś aplikacji, która połączenia odrzucałaby automatycznie.

Do tego celu posłużyłem się darmowym programem Call Blocker a zdecydowałem się na niego przekonany reklamą – Autor obiecuje stabilność i niską zasobożerność aplikacji, co w moim odczuciu stanowi warunki podstawowe jej użyteczności. I rzeczywiście, jeśli za wyznacznik niskiej zasobożerności uznać archaiczność i spartańskość wyglądu interfejsu, to CB powinien być leciutki jak piórko. Dla równowagi jednak aplikacja jest strasznie zaśmiecona reklamami i to jest moim zdaniem duży jej minus w porównaniu z konkurencyjnymi programami tego typu.

Jedno z niewielu miejsc w aplikacji, gdzie jest czysto.

No, ale do rzeczy: najważniejsze jest w końcu to, że program po prostu działa. Uruchamiamy czarną listę i dodajemy do niej wszystkiej niepożądane kontakty – i tyle a reszty dopilnuje już sam CB starannie odrzucając wszystkie wskazane próby połączenia.

Czy jest to najlepszy w tej chwili program tego typu? Nie sądzę, chociażby z tego względu, że na pewno można znaleźć coś, gdzie reklamy nie byłyby tak uporczywe. Na ten jednak moment CB spełnia swoje zadanie i szczerze go polecam.

3 uwagi do wpisu “Jak poradzić sobie z Natarczywymi Telefonami™?

  1. Jakże bliski mi temat… choć ja co prawda z zasady nie odbieram od nieznanych mi numerów i prawie zawsze mam wyłączony głos, więc nawet nie wiem, że ktoś dzwoni… ale czas sobie chociaż pozapisywać te numery w równie ładny sposób, żeby nie musieć za każdym razem sprawdzać w Google, co to za numer mógł być tym razem… :D

  2. To wyobraź sobie aplikację, która automatycznie łączyłaby się z bazą numerów zakazanych (uaktualnianą przez użytkowników) i na bieżąco aktualizowała wszystkie Natarczywe Telefony @.@ Przy czym pewnie już coś takiego istnieje.

  3. Ahahaha, prawda, na pewno coś takiego już jest :D Ale w sumie ja nie lubię mieć zbyt wielu aplikacji na telefonie, bo smartfon i tak szybko traci baterię, a co dopiero jak się ma jakieś takie programy co w miarę muszą czuwać cały czas… chyba. Swoją drogą, czym dokładnie jest ten wielki projekt? Jakąś stroną o wszystkim, czym się zajmujesz naukowo?

Zdaniem ekspertów:

