Są takie trailery, które od razu zapadają w pamięć. Są takie, po których od razu ściąga się grę. Są wreszcie i takie, po których po prostu chce się nawet nie grać w tę określoną grę czy grać w ogóle – ale po prostu chce się działać. Panie i Panowie, w dzisiejszym odcinku trzy trailery, po których można dostać solidnego kopa motywacji o wartości tysiąca GateoMrzesiaków.

Quake 3: Arena

Pierwsze 30 s. trailera – i tylko pierwsze 30, bo potem jest już bez sensu. Ale przez te pierwsze pół minuty jest wszystko to, co powinno być. Epicka obrona przed nacierającym Złem, kończąca się amunicja, konieczność wycofania na z góry upatrzone pozycje i wreszcie nieśmiertelne cygaro, które mi samemu kojarzy się z niezapomnianym generałem z Osobliwości narodowego wędkarstwa.

Undead Knights

O potężnej miodności i ogromnym potencjale katarktycznym Undead Knights pisałem tutaj natomiast o reiteracji wątków biblijnych i apokryficznych wymądrzałem się tutaj. Powyższy trailer jest równocześnie intrem do gry a poszczególne sceny tego klipu są później wykorzystane jako elementy przerywników. O ile w każdym innym przypadku wyśmiałbym taką oszczędność kinematograficzną, tak tutaj muszę przyznać, że poszło zdecydowanie w jakość a nie w ilość. Ten trailer po raz kolejny pokazuje, jak należy walczyć z traumatyczną przeszłością.

Doom 4

W przypadku tej listy nie było pytania, czy Doom 4 się pojawi, ale który spośród trailerów Dooma 4 tę listę zwieńczy. W zasadzie wszystkie, które widziałem w internecie w ciągu roku poprzedzającego wydanie D4, były naprawdę srogie, co zresztą uważam za duże osiągnięcie marketingowe Bethesdy. Ostatecznie więc wahałem się jeszcze nad tym bodaj najmłodszym trailerem, ostatecznie jednak zdałem sobie sprawę, że oczko bardziej zmotywował mnie ten powyższy – przede wszystkim za sprawą symboliki coraz bardziej poharatanego Praetor Suit. Bo to w końcu jak w życiu, nie da się zrobić omletu bez złożenia kury w ofierze.

2 uwagi do wpisu “3 najbardziej… trailery, cz. 2: motywacja

  1. Poprawiłeś mi humor tym nawiązaniem do Osobliwości narodowego wędkarstwa :-D.

Zdaniem ekspertów:

