2015 wziął i skończył się na dobre zarówno dla adherentów juliańskiego jak i gregoriańskiego kalendarza – można więc z czystym sumieniem wziąć się za podsumowanie pisane z pewnego dystansu i bez obaw, że w tych kilkunastu dniach niczyich coś się spierwiastkuje do kwadratu. A że WordPress był tak miły i automatycznie przygotował mi bilans roczny, nie pozostaje nic innego jak dodać kilka słów komentarza odautorskiego.

start

Technicznie rzecz biorąc, 2015 był drugim rokiem istnienia GO!KSR (alternatywne rozwinięcie: Go!KoSior), który w sieci pojawił się po raz pierwszy 11. lutego 2014 z nieco przydługim wpisem poświęconym Winter Fury. Jednak jak to się ładnie mówi, pierwsze kody za płody, bo faktyczne wyjście z mroku miało miejsce prawie rok później a pierwszym postem, który trafił na medium społecznościowe była Przezroczystość okien w Win 7. Efektem świeżości tłumaczę więc sobie dominującą popularność tego posta – wtedy jeszcze nikt nie wiedział, że będzie się tu uprawiać nerdowską (gro/gra)fomanię w stylu retro™.

Dlaczego jednak najzabawniejszy post tego roku (okraszony bonusowo pouczającą konwersacją z Szymonem W. – piona!) wylądował poza podium, pozostaje dla mnie zagadką.

Potem odwiedzalność bloga była tylko gorsza. Wyjątkiem był 27. października, kiedy to 80 osób przyszło obczaić kim jest Ogr, który tego samego dnia dał wykład otwarty o Lilit i Ewie. Analogicznie jednak jak akapit wyżej, ludzie ulegli mylnemu wrażeniu, że jestem fajny, ponieważ na wykładzie wyświetliłem slajdy, na których znajdowali się Stewie Griffin, Ron Jeremy i Heinz Georg Kramm znany szerzej jako Heino. Tego dnia nauczyłem się też, że podstawą autopromocji jest pokazanie się z odpowiednim towarzystwem, czyli tzw. product placement.

Co prawda fenomenologicznie czuję się raczej satyrem niż ogrem, ale wtedy gra słów idzie się nomen-omen paść.

W moim odczuciu największym przełomem dla GO!KSR jest totalna zmiana wzoru publikowania, do której doszło latem, gdy uświadomiłem sobie, że przecież za młodu chciałem być Sub-Zero redaktorem w czasopiśmie o grach video – a esencją czasopisma jest jego periodyczność.

Czyli obrazkowa definicja czasownika „ogarnąć się” i rzeczownika „dyscyplina”. Albo asystolia na elektrokardiografie z wyświetlaczem o bardzo niskiej rozdzielczości…

A że piątek to (1) uświęcony osobistą tradycją pierwszy dzień cotygodniowego cugu wirtualnej rozrywki i (2) bodaj najgorszy moment w tygodniu na publikowanie postów, to 7.VIII zapoczątkowałem dzieje GO!KSR jako tygodnika wpisem o moim osobistym nemesis, czyli D*pku. Rzeczony wpis wyjaśnia też, dlaczego na hasło „półobrót” moją pierwszą asocjacją nie jest Chuck Norris.

…a dla wszystkich, którzy przegapili tamten odcinek – to właśnie jest D*pek. A to, co trzyma w rękach to kran urwany w pobliskiej toalecie.

Rzućmy jeszcze okiem na chmurę hasztagów – nie da się ukryć, że najbliższą mojemu sercu pozostaje wiecznie młoda (dopiero 23 lata!) produkcja ID Software. Na ten moment około 17% wszystkich wpisów dotyczy w ten lub inny sposób Dooma a ja sam przez moment zastanawiałem się, czy się nie przeprofilować. Z drugiej strony licznik na moim 3DS pokazuje, że najwięcej czasu w 2015 poświęciłem Tekken Prime Edition a jeśli mnie pamięć nie myli, to 2014 upłynął przede wszystkim pod znakiem Tetrisa. Jakim cudem więc żadna odsłona Tetrisa nie pojawiła się na GO!KSR? Nie mam pojęcia, ale to się zmieni już wkrótce.

D*pek D*pkiem, Doom Doomem a w kategorii liczby komentarzy niekwestionowanym zwycięzcą jest Pan KonDrad, który wyrzeźbił łącznie 34 komentarze. Pan KonDrad wyprzedził w ten sposób o 19 komentarzy Ginger, którą czasem z pedagogiczną perfidią godną starszego brata przekupuję płatkami cynamonowymi i masłem orzechowym, by podbiła mi wskaźnik odwiedzin.

The-Rock-Aplauso-ConversaCult

Obojgu Wam dziękuję a w ramach nagrody pocieszenia (bo na te właściwe budżet jeszcze nie pozwala) każde z Was może wybrać jedną grę/aplikację/sprzęt, które chcielibyście tu zobaczyć. Tylko błagam – niech to będzie coś, co ruszy normalnie na 2 rdzeniach i 4 GB RAMu (Win7) tudzież 4 rdzeniach i 1 GB RAMu (Android 4.4.2)…

Bo pierwsze miejsce to za mało – Pan KonDrad po prostu zdominował podium!

Żeby jednak nie było, że jawnie uprawiam tutaj nepotyzm i kolesiostwo robiąc w ten sposób konkurencję innym instytucjom – ogłaszam mini-ankietę, w które może wziąć udział każdy i w ten sposób wpłynąć na przyszły kształt GO!KSR. Już teraz mogę powiedzieć, że uprzywilejowana pozycja Dooma się raczej nie zmieni – ale obiecuję rozważyć równoległe alternatywy. Co powiedziawszy, klikam „publish” i resztę dnia spędzam świętując zawzięcie w rytm przebojów ze słynnego albumu The Immortals

25 uwag do wpisu “Podsumowanie roku 2015

  1. O żesz kurnasz! Jestem na pierwszym miejscu pod względem liczby komentarzy, pomimo mej absencji w ostatnim okresie, i jeszcze z tego powodu Dwayne Johnson bije brawo :-D. Po wczorajszej wizycie księdza za pieniądzem ponownie na mej twarzy zawitał uśmiech :-).

    Dziękuję, Wojciechu.

  2. Stary, to ja dziękuję :-) Pamiętaj, że masz się zgłosić po odbiór nagrody – dla Ciebie to mogę nawet jakąś grę/aplikację/sprzęt totalnie sprofanować i zbesztać oklejając tagiem „abominacje” xD
    No i Chłopaki – wypełniajcie ankietę, bo chcę wiedzieć, co trzeba robić, by zyskać szacunek ludzi ulicy ;)

  3. Zrecenzuj Bio F.R.E.A.K.S. Mam sentyment do tej gry :-). Co prawda, aby móc w nią zagrać sprzedałem świetną wędkę i kupiłem wydajniejszą kartę graficzną (wędka mogła mi służyć do końca życia a karta w dobie zmieniającej się nieustannie technologii jest już nic niewarta), z racji czego dzisiaj pluję sobie w bryczesy, ale… ale… jak wspomniałem – sentyment.

    Notabene ankietę wypełniłem. Pozwoliłem sobie wykorzystać pole „Other”, aby podać więcej niż jedną kategorię.

    A co do abominacji i pojechania po całości po grze/sprzęcie/aplikacji to na razie nie mam do tego głowy – zdaję się na Ciebie. Jak coś wymyślę, to dam Ci znać :-).

  4. Gra gitara :] – Bio F.R.E.A.K.S. ogram i opiszę z dziką radością, bo już dawno temu chciałem to zrobić a teraz będę mieć dodatkowy powód.
    Btw. „pluję sobie w bryczesy” -> xD xD xD

  5. A więc przedstawiam moją listę skarg i życzeń :>
    1) postuluję o więcej Stewiego Griffina na blogu, bo co tam wzmianka na wykładzie w realnym życiu, skoro wszystko, co istotne dzieje się w Internetach,
    2) chciałam zauważyć, że masłem orzechowym to Ty mnie może i przekupujesz, ale płatków cynamonowych to ja w naszym domu już bardzo dawno nie widziałam,
    3) skoro zajęłam zaszczytne drugie miejsce, to moje życzenie brzmi: zrecenzuj starą, polską grę Teenagent <3
    Dziękuję, cześć i czołem! :D

  6. @Ginger:
    1) Potwierdzam zarówno pierwszą jak i drugą (zwłaszcza drugą) część tej asercji. Internet to jest życie per se a Stewie będzie tu częstszym gościem. Nie będzie to trudne, ponieważ do tej pory pojawiał się z częstotliwością raz na dwa lata.
    2) Chorera, faktycznie. Nie mam nic na swoją obronę oprócz silnego postanowienia poprawy oraz zadośćuczynienia bliźniej ;-)
    3) Masz to jak w banku Jana Ciągwy! :D

  7. Brzmi kusząco, ale to miecz obosieczny, bo na początku 2017 czynność trzeba by powtórzyć a mój optymizm odnośnie czytelnictwa tego bloga jest umiarkowanie niepoprawny ;)
    Co powiedziawszy, stwierdzam, że jest to 10 komentarz – żaden inny dotychczasowy post na tym blogasku tylu komci nie zgarnął.

  8. Myślałam, że trzymasz się z daleka od przedsiębiorstw, jeno kraina wiedzy na piedestale :}

  9. Potrafią podsycić nutę szyderstwa, prawda to :} (czytałam, że jest plan nabicia komentarzy, to proszę bardzo :> )

  10. Podczas ostatniej rozmowy wspominałeś coś o brodzie, że zapuściłeś, że koleś na basenie Cię z kimś pomylił i tak dalej, ale w mej wyobraźni Twe mieszki włosowe nie osiągały aż takiej masy krytycznej.

    Respekt.

  11. Zazdroszczę wyobraźni Panie KonDradzie, bo po ujrzeniu rzeczywistego obrazu, już mi ona niestety nie wystarcza w tej kwestii…

Zdaniem ekspertów:

