muzyka

Jaka to melodia?

Wczoraj późnym wieczorem upolowałem na YT listę „the best of” muzyki z gier na NESa: trzy kwadranse ośmiobitowej śmietanki audialnej. Od razu odezwał się we mnie wieczny gracz, który podniósł rzuconą przez okoliczności rękawicę. „Ciekawe, ile spośród tych kawałków będę w stanie rozpoznać”, pomyślałem butnie i przeniosłem się do krainy, gdzie miodność rozgrywki jest odwrotnie proporcjonalna do rozdzielczości ekranu pomnożonej przez ilość kanałów [oldschoolgamer_waffering=OFF]. 

„No, bo w końcu grało się dobre parę lat na NESie, nie? Raz nawet zrobiłem listę gier, które przeszedłem (full analog, na kartce!), ale po zapełnieniu trzeciej strony uznałem, że to nie ma większego sensu – no, bo co? Sobie mam coś udowodnić? Phi! Dobra, zapodajcie mi playlistę” kontynuowałem mój ciąg myślowy, nadymając się coraz bardziej.

3 kwadranse później zdałem sobie sprawę, że rozpoznałem tylko nieśmiertelną Contrę, serię Castlevania i Super Mario Bros. Fail jak stąd do ostatniego etapu Solomon’s Key – trzeba nadrobić zaległości.

4 uwagi do wpisu “Jaka to melodia?

  1. No buuu, bo masz zaległości, jak sam przyznałeś, a o to bym Cię nie podejrzewał :-D. Wszak jawisz mi się jako specjalista od gier, przed którym wirtualny świat nie ma tajemnic, a wszelakie impy, trolle, potwory, strzygi i inne ktosie uciekają, gdzie popadnie, ilekroć naciśniesz przycisk włączający czy to komputer, czy konsolę.

    Koniecznie musisz się zrehabilitować. Na pewno gdzieś tam jest The Best of Vol. 2 :-).

    PS Bardzo fajne rysunki. Twoja twórczość?

  2. @Konrad: Stary, a ja się codziennie przekonuję, że gier jest znacznie więcej, niż kiedykolwiek będę w stanie ograć :) Ten ostatni przypadek z muzyką z NESa (lekko licząc tuzin wartościowych tytułów, w które nigdy wcześniej nie grałem) przypomniał mi, że żyjemy w cudownych czasach (paulocoelho_mode=OFF)
    Rysunki natomiast to już klasyka memów internetowych w czystej postaci :]

Zdaniem ekspertów:

