software

BG Tube

Jako fan wynalazku chmury, puściłem sobie kiedyś wodze fantazji i wyobraziłem przyszłość, w której przed wyjściem z domu nie będę musiał ładować playlisty na telefon, tylko po prostu połączę się z internetem i na bieżąco będę wybierać, czym chcę uraczyć moją korę słuchową. Jak to z moimi futurystycznymi marzeniami z reguły bywa, tak i w tym przypadku okazało się, że future is now i nie ma co marzyć, tylko trzeba korzystać – najlepiej z zasobów jakiegoś potentata, którego nazwa zaczyna się na igrek. Było tylko jedno ale.

Money for nothing…

Zaczęło się od domyślnej aplikacji YouTube na Androida. Zainstalowałem, włączyłem, zalogowałem się, wybrałem playlistę – i gdy tylko uradowany życiem w cudownych czasach, zgasiłem ekran i schowałem telefon, muzyka się urwała. W podstawowej, darmowej wersji użytkownika YT nie ma możliwości odtwarzania muzyki i korzystania z dobrodziejstw multitaskingu. Jeśli chwilę się zastanowić, to posunięcie jest zupełnie zrozumiałe – w tych warunkach przecież w ogóle nie trzeba by było kupować muzyki ani inwestować w obszerniejsze dyski: wystarczyłoby tylko streamować. YT wprowadza oczywiście płatną usługę Music Key, ale, po pierwsze, znam lepsze sposoby spożytkowania kilku dych miesięcznie, a, po drugie, usługa i tak jest jeszcze nie dostępna, więc mój anarchizm jest rozgrzeszony.

…tube for free

Szczęśliwie nie ja jeden wpadłem na pomysł zamiany telefonu w urządzenie do streamowania muzyki. Szybkie wyszukiwanie tego samego wieczoru doprowadziło mnie m.in. do androidowej aplikacji BG Tube, która robi dokładnie to, czego potrzebowałem i co obiecuje w swojej nazwie: przenosi YT w tło. Tak też po niecałej minucie ściągania i instalacji mogłem już zapodać sobie black’owy groove, jaki to się w latach ’90 uskuteczniało, przełączyć aplikację i powrócić do ubogacającej duchowo lektury.

7 uwag do wpisu “BG Tube

  1. @mi: Dzięki, właśnie patrzę – mam jednak lekką alergię na hasło „wersja płatna”, objawiającą się wysypką latynizmów do przestrzeni komunikacyjnej ;)

  2. Wojciechu, ma się rozumieć :-). Lux Occulta = skuteczne zagłuszanie mojego towarzysza, przebywającego w pomieszczeniu obok, który zwykł bardzo głośno wyrażać swoje niezadowolenie z wykonywanej pracy.

  3. nie był bym sobą gdybym nie wspomniał że zespół powstał w 1994 roku w podkarpackiej miejscowości Dukla, nasze rejony :-)

Zdaniem ekspertów:

